Grå söndag

Ja då har det gått ett tag sedan sist. Jag HAR gått ner i vikt. Jag går på min kbt kurs på tisdagar och tittar in ibland på viktväktarna. Förra veckan hade jag gått ner 1.4 kg. Dessutom miskat 5 cm på magen sedan 1 mars. Man önskar ju att det skulle gå mycket snabbare men vet ju logiskt i hjärnan att det inte funkar så.
På tidagarna går vi djupare i våra känslor och försöker bli medvetna om varför man överäter. Jag tycker det är bra och ser fram emot varje tisdag! Känner dock att jag skulle kunna engagera mig lite mer i läxan och läsa boken. Ska försöka ta tag i det i dag....
Ikväll ska jag på Afropowerdance!
Det startade förra söndan och det var jättekul. Väldigt påfrestande för mina knän men jag försöker vara försiktig så jag inte överanstränger dem. Man skulle vara stolt över sin rumpa och ruska.....hmmmm den stannade inte på flera timmar!!!! Det är jättekul att ha kommit igång med en aktivitet i grupp.
Vi fick låna stegräknare på kursen i tisdags så nu samlar jag på steg. Det är ju inte det lättaste när man sitter still i sitt arbete hela dagen... mycket att ta igen på kvällen.
Ha en bra vecka och tänk positiva tankar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0